Påskeaften, og valpene 6 uker i dag

I dag så åpnet jeg bare dørene og gikk foran ut med maten, og hele 5 valper fulgte etter, de to siste kom også etterhvert. Deilig å slippe å bære de. Inn derimot...DET er de nok ikke så ivrige til. Merker at de setter større pris på friheten og har større utferdstrang, da de nå protesterer mot å bli sperret inne. De ble veldig glade når Tobias (barnebarnet) kom å slapp de ut😊. Livsgleden er stor❤
Det blir mange små videosnutter, da det er begrensning på videostørrelse på denne siden.







Nå skal de få rase fra seg, før jeg skal veie og klippe klør.
Tobias hjalp meg med kloklipp og fotografering i dag, så nå ligger det ute på valpenes side:

Valpene måtte være inne en stund, mens vi syklet til bensinstasjonen og spiste softis.

De satte stor pris på å få komme ut igjen, men ikke på å måtte stå innesperret mens jeg var på butikken en tur😂. Skikkelig flatcoated-blues. Liten forsmak på hva som venter dere under alene/burtrening/hjemtur 😉


Bedre å få være frie👍. Tobias leker inn litt følgetrening, dette er kjempefint for å knytte kontakt med valpen og få de til å komme. Løpe etter å forsøke å fange inn er ikke så smart.


Rolig kos er også veldig viktig

Instinktet for å ligge trygt i huler er sterkt, ikke mindre enn fire valper fikk plass inni der. Lurt å tenke på om man har noen "hull" som er lett å krype inn i, men vanskelig å komme ut av, og kanskje tette disse, slik vi har gjort, slik at de ikke kommer under plattingen. 






Kommentarer

  1. Du kan laste opp videoene til youtube og sette inn html koden på siden din så da får du de både større og lengre ;) Spørs om jeg får ta med fotoapparatet og ta en titt en dag. Vips så har de reist til eget hjem. Valpetiden hjemme går så fort.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet jeg kan det, men blir litt mer jobb, så er så greit å bruke småsnutter. Får se hvis det skjer noe gøy som tar lenger tid. Bare å komme, de blir 14 dager til👍😊

      Slett

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemelding på innlegg

Populære innlegg fra denne bloggen

Fortsatt ledige valper❤️

"Orange gutt" har vært på utflukt

Presenterer Mister Rød (Rygghannen)