Første kjøretur


Jeg var våken noen ganger på morgenen i dag, men det var stille i huset. Bråvåknet kvart over åtte, og fortsatt stille...da måtte jeg opp og sjekke😂

Joda, valpene var i ro de, helt til de hørte meg, da ble det liv i leier'n😊
Alle fortet seg ut, og jeg måtte le da samtlige satte seg å bæsjet omtren på likt. Flinke valper det❤



Fri på formiddagen i dag, og med det flotte været vi igjen har fått, så ble skogstur fort bestemt. Jeg anså Strømsoddbygda som et godt valg, da det både er elv, skog og mulighet for å komme unna bilvei.
Molly fikk også være med, for å hjelpe til med å holde styr på gjengen.


Vakkert ved Sogna

Etter litt om og men fikk jeg alle valpene inn i buret, uten at noen ramlet ut, og flatcoated blues kunne begynne😉

Ble ikke på langt nær så ille som jeg fryktet, og de fleste roet seg fort


Veldig spennende å komme frem på nytt sted, og det er viktig ved biltilvenning at det skjer noe positivt når de kommer ut av bilen. Ingen hadde kastet opp på de ca 20 km vi kjørte.
Det var et par canadagjess som nok lurte fælt på hva vi gjorde der og kom varslende. Det var en ny og litt skremmende lyd i starten.




Det var kun ryggtispa som hælet seg i dag, hun llp etter Molly ut i vannet og plutselig måtte hun svømme et par tak👍

 Molly fikk lov å ta noen få vannapporter




Treningen mot kvalifiseringsprøven er allerede i gang 👍😊😂

Valpene begynte å bli slitne, så da var det bare å få de inn i bilen og sette nesa hjemover.


Ingen som gråt på veien hjem, og alle var enige om at det hadde vært en flott tur, som bør gjentas


Valpene kunne nok tenkt seg å sove videre, men det ble litt varmt i bilen syns jeg. Så alle ble løftet ut. Det er veldig viktig at valpene ikke hopper noe særlig enda, og blir løftet ut og inn av bilen.


Sliten, men fornøyd gjeng, med flere nye erfaringer.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fortsatt ledige valper❤️

"Orange gutt" har vært på utflukt

Presenterer Mister Rød (Rygghannen)