Molly sin debutt i EK på WT

 

I dag var det Molly og min sin tur til å stille på mesterskapshelga. For første gang i eliteklassen. Hadde ingen forventninger, ville bare se hvor vanskelig det er og målet var å ikke nulle på alle poster.






Det ble lenge å vente før vi kom igang



Oppgaven i seg selv så overkommelige ut. 
Molly gikk litt for kort ut på den første, så måtte støttes litt ut. Det jeg var fornøyd med, var at hun tok mine signaler og lykkes. Markering nr 2 måtte hun også ha litt hjelp med, så da ble det noen poengtrekk og vi endte på 14 poeng


Så begynner utfordringene vi frykter..
Dirigeringer... dvs at hundene skal sendes uten at de ser noe blir kastet.
Her klarte jeg å trå forkjært i et hull og tråkket over. Hørte det knaste, og skjønte dette ble vondt...Bare å bite tenna samme  og konsentrere seg om å sende. Molly hørte greit på fløyta, men det måtte noen signaler til før hun fant dummyen der ute "på kort avstand" som dommeren sa...vel...lenger enn vi har trent på😄


Men vi berget 12 poeng👍😊


Post 3 var et skudd på en dirigering skrått til høyre, og så gikk det en markering skrått til venstre med skudd. Dirigeringen skulle inn først. Her misforstod jeg dommeren og sendte til feil tre, og da ble det mye styr for Molly, så den fikk vi ikke inn, så det ble en null på posten

Post 4 var ved vannet. Der gikk det et skudd mot vann og et motsatt mot master. Der lå det en dirigering som skulle inn.
Her styrte selvfølgelig Molly mot vannet  men lot seg styre etter litt om og men til rett sted, og jeg var glad når jeg så hun kom med dummyen😊👍og vi fikk 12 poeng.


Post 5 var en laaaaaaang markering, der det var lagt ut en dirigering på forhånd som skulle hentes først. 
Molly forstod ikke helt hvorfor jeg stoppet henne, men fant omsider dirigeringen. Me  når jeg sendte på markeringen så var den helt ute av minnet, og fløyten forstod hun ikke i det hele tatt, så en soleklar null



Molly er god uansett, jeg vet jo godt hva vi har trent på og ikke. Spennende var det å forsøke seg i EK😊👍



Nå sitter jeg med is på foten og foten høyt og venter på resultater fra resten av Ringeriksjentene😊👍samt litt hjelp til taping


Molly er godt fornøyd med dagen👍😊

Oppdatering: 
Må bare få gratulerer Hilde og Thrine-Lise med semifinaleplass👍😊. Thrine-Lise og Fenrik jobbet seg opp til finaleplass også👍😊

Tusen takk til Hanne for koselig nabo-selskap i helgen og ikke minst for kjølebandasjen til foten min👍 og til "Ringerikspikene" Hilde, Ingrid og Thrine-Lise for hyggelig selskap, oppbacking og ikke minst all hjelp når jeg plutselig ble handikapped💐💐









Kommentarer

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemelding på innlegg

Populære innlegg fra denne bloggen

Fortsatt ledige valper❤️

"Orange gutt" har vært på utflukt

Presenterer Mister Rød (Rygghannen)