Stord, Bømlo og til Sveio

Kvelden gikk med på å "studere" campingnaboenes gjøren og laden.. jammen litt artig å være på campingplass i blant også ;-) Artig å se på alt fra den meeeget pertentlige bobileieren som var meget nøye på å pakke ut og inn sine saker, bardunere meget godt markisen, ta av seg skoene hver gang han trådde inn på teppet på plattingen samt sette på parklysene (???) på bilen når de gikk til ro for kvelden.... til våre naboer franskmennene som til tross for at jeg ikke kan et ord fransk gjorde seg godt forstått når de spurte meg om jeg hadde like god dressur på Ole Arve som på bikkjen ;-) til han lille gutten som tok en enorm mengde bilder av oss (bikkjene?? ) med først mobilen sin og så hente than kameraet til "pappa" og fortsatte å knipse løs til en meget arg storsøster kom å ga han skikkelig inn på et språk som for oss hørtes slavisk ut ;-) Han hadde nok ikke sett flatter før tror jeg så nå blir vi nok en del av feriefotoboka ;-). Jammen snek han seg bort og tok nok et bilde før vi krabbet inn for natta :-) Artig...

Hadde gått tom for gass i løpet av natta... noe jeg fant ut da jeg stod i dusjen ;-) men det holdt med varmtvann til meg....Det var visst en pakning jeg skulle ha byttet over da jeg byttet flaske sist.... men frokost ble det selv om det ikke ble egg og bacon :-)
Noen følger veldig med....


Kjørte en liten tur ned til Stord sentrum for å se på de flotte båtene før vi kjørte for å få tak i gass.... det viste seg å bli en dyr fornøyelse da vi ikke fant noen som kunne fylle på de flaskene vi har slik at vi måtte bytte de og siden det er sånn spesiell industrikran på de så ble de tre ganger så dyre som vi pleier å betale.. en dyrkjøpt lærepenge rikere ble vi nå....Husk å fylle gass på Hønefoss før vi drar og HUSK PAKNINGEN KARIN!!!


Satte kursen mot Bømlo siden vi jo har tenkt å få med oss så mye som mulig av traktene rundt her, og det var verdt turen. Kjørte helt ytterst på spissen til Brandasund på Gisøy og der fikk vi oss mat :-) Ole ville smake på Komlene (potetklubb) med tilbehør (se MUNKHOLM til maten...)


Jeg har aldri vært glad i "ball" så det ble fish and chips på meg - nydelig var den med skikkelig fin fisk :-) (Legg merke til HALVLITEREN...- forøvrig den første i ferien :-) )
 Nydelig lite sted var det :-) Cleo og Charlie skremte forøvrig nesten livet av ei eldre dame.. jeg så da vel ikke katten som satt under ved stolen hennes.... stakkars.. hun trodde det var henne bikkjene gjorde utfall mot... Kom oss relativt fort videre ja.... uff.....

Målet videre er jo Haugesund så etter å ha kjørt i Bømlafjord tunnelen (nesten 8 km lang) var vi over på halvøya som Haugesund ligger på men vi er fortsatt i Hordaland fylke. Fant en fin rasteplass ved Sveio hvor vi blir til i morgen. Cleo og Charlie syntes det var deilig å bade i ferskvann - Tessa holdt seg laaangt oppe på land ;-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fortsatt ledige valper❤️

"Orange gutt" har vært på utflukt

Presenterer Mister Rød (Rygghannen)